Veelgestelde vragen

Hieronder treft u veelgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden aan. Mocht uw vraag niet beantwoord worden, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Lees alles over Corona
 

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Wanneer je een KAMPEERPLAATS hebt geboekt, kan je op de dag van aankomst vanaf 13:00 uur terecht op jouw plaats. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12:00 uur te verlaten.

Wanneer je een ACCOMMODATIE hebt geboekt, kan je op de dag van aankomst vanaf 15:00 uur terecht in je accommodatie. Op de dag van vertrek dien je de accommodatie voor 10:30 uur te verlaten.

Hoe gaat de aankomst buiten openingstijden van de receptie?

Wanneer u aankomt buiten de openingstijden van de receptie, kunt u zich melden bij de bar in het hoofdgebouw. Indien ook de bar gesloten is, kunt u tot maximaal 23.00 uur aanbellen bij de slagboom of bij de voordeur. Indien wij u dan telefonisch niet kunnen helpen, komt er iemand naar u toe. Na 23.00 uur kunt u de camping niet meer oprijden met de auto. Zowel voor oprijden als afrijden heeft u een geldige slagboomkaart nodig.

Wat is mijn plaatsnummer?

Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen en voorkeuren van de kampeerder. Een doorgegeven plaatsnummer of wens is altijd onder voorbehoud. Zelfs het genoemde plaatsnummer in de welkomstbrief kan nog veranderen. 

Hoe kan ik reserveren?

U kunt via deze website boeken of telefonisch een kampeerplaats of verhuurmogelijkheid reserveren. Bel naar +32 (0)84 44 40 30 tijdens kantooruren. Ook kunt u eventueel gebruik maken van het contactformulier

Kan ik zelf mijn plaats kiezen op de camping?

Bij het maken van een reservering kun je eerst de periode ingeven en een keuze maken uit de huuraccommodaties of kampeerplaatsen. Je hebt in stap 2 van het online boekingsproces de mogelijkheid om een accommodatie of kampeerplaats met voorkeur te boeken. D.w.z. dat u een specifieke kampeerplaats of accommodatie kan uitkiezen op de plattegrond. Een voorkeursplaats wordt pas definitief nadat je de bevestiging van ons hebt ontvangen. Mocht je bij het reserveren problemen ondervinden of vragen hebben, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact met ons op te nemen:
Mail: info@petitesuisse.be
Met het versturen van jouw reservering ga je akkoord met het kampeerreglement en de reserveringsvoorwaarden. 

Hoe kunnen we kampeerplaatsen of accommodaties naast elkaar reserveren?

Bij het maken van een reservering kun je eerst de periode ingeven en een keuze maken uit de huuraccommodaties of kampeerplaatsen. Je hebt in stap 2 van het online boekingsproces de mogelijkheid om een accommodatie of kampeerplaats met voorkeur te boeken. D.w.z. dat u een specifieke kampeerplaats of accommodatie kan uitkiezen op de plattegrond. Een voorkeursplaats wordt pas definitief nadat je de bevestiging van ons hebt ontvangen. Mocht je bij het reserveren problemen ondervinden of vragen hebben, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact met ons op te nemen:
Mail: info@petitesuisse.be
Met het versturen van jouw reservering ga je akkoord met het kampeerreglement en de reserveringsvoorwaarden. 

Is elektra bij een arrangement inbegrepen?

Bekijk zorgvuldig per arrangement of dit is inbegrepen of niet. Bij sommige arrangementen is elektra inclusief, bij anderen moet wordt het verbruik achteraf berekend a.d.h. van de meterstand, tegen het dan geldende elektriciteitstarief.

Is er animatie op de camping?

Tijdens alle schoolvakanties van mei tot september, en tijdens de herfstvakantie is er een volledig animatie programma. In verband met de corona- maatregelen zal er een aangepast programma zijn vanaf Juli 2020. 

Is er elektriciteit aanwezig?

Alle kampeerplaatsen zijn voorzien van een 10A (=2,2 kWatt) aansluiting. Hiervoor heeft u een 3-polige CEE-stekker (eurostekker) nodig en een maximale kabellengte van 25 mtr. Het verbruik betaalt u apart, € 4,00 per nacht, zowel bij de standaard kampeerplaatsen als de Comfort kampeerplaatsen.

Is er water op de kampeerplaats?

Op de Comfort Plus plaatsen is er een eigen watertappunt. De Comfort plaatsen delen een watertappunt. Het water in de sanitairgebouwen en uit de kraantjes is drinkbaar water. Het smaakt echter anders dan je thuis gewend bent omdat wij ons eigen drinkwater oppompen.

Is er internet op de camping?

In en rond het hoofdgebouw kunt u gratis gebruik maken van WIFI.  Dit houdt in dat u op het terras, rond het zwembad, in het restaurant en rond de speelplaats gratis uw mail kunt checken, What’s app berichten kunt versturen en ontvangen en op de hoogte kunt blijven met uw sociale contacten via Facebook. Het downloaden of streamen zal vaak niet mogelijk zijn. Het is niet mogelijk om extra Wifi of Wifi  voor op de plaats bij te kopen. 

Mogen we barbecueën, kampvuur maken op de camping?

Barbecueën is toegestaan in een barbecue op poten. Kampvuren en het gebruik van vuurkorven zijn verboden.

Er zijn barbecues en wegwerpbarbecues te koop in de campingwinkel. 

Is er kinderanimatie?

In de meeste schoolvakanties verzorgen wij een Nederlandstalig animatieprogramma voor kinderen.

Zijn de douches en het zwembad betalend?

Het gebruik van douches en zwembad zijn inbegrepen in het verblijf. Er is dus geen pasje, jeton of muntstuk voor nodig.

Kan ik met campingcheques betalen?

U kunt bij ons niet betalen met campingcheques, silver card en gold card.

Mag ik met de caravan door Luik? (pas op! dit mag niet)

Bent u met de caravan onderweg en moet u langs Luik? Zorg dat dat u om het centrum heen rijdt. Het is namelijk verboden om met een caravan door het centrum van Luik te rijden. Veel mensen weten dit niet, maar u riskeert een boete van 250 euro! Omdat Luik de verkeersdrukte over de kadenroute méér dan zat was, kwam er in 2001 een rondweg, de Luikse ‘Ring’. Om te voorkomen dat zware of grote voertuigen tóch nog voor de kortere route door de stad kiezen, is die weg verboden voor ‘voertuigen of voertuigcombinaties die zwaarder zijn dan 7,5 ton óf langer dan zes meter’. De combinatie auto plus caravan/vouwwagen mag ook niet meer door de stad. U rijdt automatisch de rondweg op als u Luxembourg blijft volgen.

Mag ik zelf bedlinnen meebrengen?

Wanneer u bij ons een accommodatie huurt, huurt u automatisch bedlinnen mee. Daar hoeft u dus zelf niets meer voor mee te nemen. Het is niet mogelijk om indien u toch zelf bedlinnen meeneemt de lakenpaketten te laten vervallen. 

Zijn de Finse chalets van de camping?

De Finse chalets zijn geen eigendom van de camping, maar van particuliere eigenaren. De inrichting per chalet verschilt hierdoor. Wel voldoen alle chalets aan de eisen van verhuur die door de camping worden gesteld.

Zijn honden/ huisdieren toegestaan op de camping?

Wanneer u met eigen kampeermiddel komt zijn honden, mits aangelijnd, toegestaan. Wij laten maximaal 1 huisdier per kampeerplaats toe. Huurt u een accommodatie, dan dient u contact op te nemen met de receptie of het huisdier is toegestaan of niet.

De hygiënische wandelingen van honden dienen buiten het kampeerterrein te gebeuren. De huisdieren zijn niet toegestaan in de sanitairgebouwen. Het is niet toegestaan huisdieren zonder toezicht achter te laten. Voor eventuele schade of verontreiniging is de eigenaar aansprakelijk. Tevens dient de eigenaar ervoor te zorgen dat de aanwezigheid van zijn huisdier andere kampeerders niet stoort.

Corona en zekerheid, ben ik mijn geld kwijt als ik nu boek ?

Indien door de opgelegde maatregelen de camping niet mag openen in de periode dat je hebt geboekt, dan krijg je van ons het betaalde bedrag retour in de vorm van een voucher. Met die voucher kan je op een later tijdstip alsnog genieten van jouw welverdiende vakantie De voucher is 1 jaar geldig.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Indien u geen nieuwsbrief meer wenst te ontvangen, dan kunt u zich afmelden via de link die onderaan de nieuwsbrief staat. Soms werkt het automatisch afmelden niet, doordat u zich in het verleden met een ander e-mail adres heeft aangemeld. Het systeem herkent dan niet uw huidige e-mail adres, waardoor automatisch afmelden niet lukt.

Oplossing: vul het contacformulier in, waarin u aangeeft dat u zich wilt afmelden voor de nieuwsbrief. U heeft een ander e-mail adres gekregen? Geef dan uw oude en nieuwe e-mail adres door via het contactformulier